value...

NILAI....

dalam bahasa inggerisnye....value...

tapi bukan tu yang aku nak cakap, aku nak cakap pasal Nilai iaitu suatu tempat di Negeri Sembilan yang fames dengan jualan kain borongnya. dua minggu lepas kot, ke 3 minggu lepas??..(nta aku pun lost track. ni la akibatnya duk rumah lame sangat)..kami sekeluarga pergi la ke Nilai dengan misi untuk beli kain pelamin dan juga karpet untuk menggantikan karpet kitorang yang hancur akibat banjir dulu..tapi sebenarnya kitorang saje nak berjalan-jalan

memula kami ke Nilai 1, jalan2 la tengok2 mane yang berkenan. memang banyak jenis kain dan corak ada kat sane. tapi entah kenapa aku takde keinginan nak membeli. "baju aku banyak lagi" fikirku. tapi babah duk mendesak suruh beli jugak "ko tu dah gomok* (gemuk)", komen ikhlasnya.tapi still, jutaan kain yang ada kat nilai tu tak dapat menarik hatiku untuk membeli tapi sekadar menarik untuk dilihat sahaja...

picture speaks 1000 words (gambar bercakap 1000 kata)..so tengok la gambar2 ni ek...

jalan2 tengok kain dan tengok awek...eh???




.....selamat datang....




akak ada jumpe mak saya tak?? rasenye dia tertimbus kat limbunan kain ni kot...



dah jumpe..

lopeh tu, dah berjalan ko sotiap kodai tu, dapek la omak den kain yang dio nak tu. tapi tak pueh hati laie, kitorang pun poie la ke Nilai 3 pulak..tadi Nilai 1 kan??..aku pun tak tau ada ke Nilai 2??
Nilai 3 ni tak banyak sangat jual kain macam Nilai 1 tapi dia banyak jual carpet, barang-barang hiasan rumah, baju t-shirt, pinggan mangkuk etc..so kitorang pun jalan2 la kat sini pulak..tapi memang interesting..barang-barang dia banyak dan murah..tempat yang sesuai la untuk orang yang baru beli rumah pastu nak beli barang hiasan rumah kan..choices banyak kat sini dan lagi sekali..harganya amat murah....


the only shop yang aku suke pergi...



carpet...carpet....sekali balak shahira yang datang..huahaha...


oleh itu pembaca sekalian silelah datang ke Nilai, Negeri Sembilan. barangnya banyak dan banyak pilihan dengan harga yang murah....so, tak rugi datang sini bershopping..meh semuo datang nogori...cuti-cuti Malaysia...

Comments

Popular posts from this blog

crush injury

just a ride

Bleach Frenzy