ED so far


akhirnya. posting yang ditunggu. posting yang paling penting. "daijin". penting. sebagai persiapan ke district. gambaruwa...

tak dapat dinafikan. tak boleh argue. keje ikut shift memang best. ko boleh bangun lambat. keje 7jam sehari. best. best. contohnye. pagi ni aku dapat tengok kartun pukul 8am. punye la ketinggalan aku ni, sekarang ni rupenya ade powerpuff girls Z tu. hebat. oleh itu, aku kene bersemangat utk tgk kartun pagi2. especially kartun disney yg lame2 tu. masih ada ka?. oleh kerana itu juga, aku tengah merancang hidup aku supaya hidup aku lebih bermakna. banyak bende2 pending yang aku nak buat. aku harap waktu kat ED ni boleh la. haha.boleh ape? meronggeng? ya betul. japanilization starto. banyak anime nak di catch up. manga lagi. huah. banyak homework tu.

bosses macam biasa a. name pun boss. mentang2 aku ni 5th poster. expectation mak aih kemain tinggi. macam gunung kinabalu. everest? apa makcik. ingat aku dah buat posting medical aku dah bijak macam physician ke? baik seme kes medical ko refer kat aku macam tu. rase annoyed teramat tahap gaban pun ade bile diperlakukan begitu. awak tu dah 5th poster. lagi satu posting lagi dah MO. so what? so aku kene tau semua bende yang aku dah buat ke? wah. pengarah hospital pun tak sepandai aku kot. tapi, macam biasa a. houseman kan. kalau kene marah kene buat ape? buat bodo and buat pekak. biarkan dia dengan labu sayungnye.

colleagues memang gempak. best. keje dengan mereka2 ini. macam reunion pun ade gak. memang reliable. dengar citer houseman baru sekarang ni banyak buat hal. lantak korang la. jgn buat hal dgn aku and dgn patient sudah. nak belagak ke. nak bodek ke. itu idup ko. kubur lain2 beb.

keje kat ED stress level dia lebih kurang same. atau lebih seket. dah name pun emergency. seme bende nak buat kene reflex. dah la reflex aku ni lemah sket. nerve conduction slow. kene practice utk memperlajukan conduction ni.

masih awal utk mengutuk atau berpuas hati. tapi yang penting aku nak belajar sebanyak yg mungkin. nak g district kan? kata nak berkayak ke daro bersama abg ngeh. haha.

Comments

Valjam Boyd said…
hahaha..tak thn reaksi muka bos chia bila dia tanya, sapa nak pegi daro, and aku tunjuk ko...ahahah...

Popular posts from this blog

crush injury

just a ride

Bleach Frenzy