RAYO LAIE!!!




gumbire giller raye...mesti a..dah name pun raye..

cam biase rumah aku akan dipenuhi dengan makhluk2 halus..ehh bukan..makhluk2 Allah yang dah lame aku tak jumpe..ada a setahun sekali..bile dah jumpe tu, mak ai..riuh tak hengat..selain nak jumpe mereka2 yang kurindui ni..aku pun rindu makanan yg ibu and mama masak..aku balik je aku nampak ikan sembilang berlada...wuahhhh...sah2 macam Si Tanggang aku ni..

jum tengok gambar


ni bekas original ni..bukan made in China ataupun Kelang..khas untuk rayo yo..hari lain tak dapek do...nak tahu harga..shuuuh...rahsio...



macam rayo2 tahun lepas la...part salam and mintak maaf tu dah kiro wajib..biase a...setahun punye dosa tu...boleh dimaafkan dalam satu hari je..mano nak dapek..
so orang yang nombor 1 dan terponting yang kono salam ni la...mak datin sorang ni..
Mama aka Jaharah Abdullah
sapo laie kalau bukan nenek den..
tak kelas la panggil nenek atau uwan..panggil Mama ok..



lepas tu baru la mintak maaf dengan Babah, Ibu and etc..cun cun pulak baju raye aku same ngan Babah..cayalah..ibu mesti bising sebab ape takde gambar aku and ibu kat dlm blog ni..tu a..sape suruh amik gambar tak pakai tudung..kan tak boleh masuk blog..sorry ibu...





"ekau copek koba apo kosalahan ekau. den tau banyak doso ekau kek kak wani kan? copek..kang kak wani suruh cium kaki kang. tak dapek duit rayo do"
(translatenya...kak wani la wanita paling cantik dan baik di dunia)



ni aku nak perkenalkan kakak dan abang aku (sepupu to be exact)..dorang ni sejak raye tahun lepas memang takkan fail untuk mintak duit raye dari aku..dan seperti raye tahun lepas..aku tak berkesempatan nak menyediakan yang sepatutnye..so, aku decide untuk beli hadiah kat diorang..aku beli kain sorang satu...dah la mase aku beli kain tu macam orang kaya..siap cakap dengan budak kat kedai tu "kak saye nak semua kain ni setiap warna and corak 2meter satu"..eceh...orang kaya la sangat...since aku tak tau nak bagi corak mane untuk sape..so konon2nye nak buat surprise..aku balut la setiap satu..sekali...hampeh..sia2 titik peluh aku membalut kain2 tu..bile tengok perangai mak orang and bapak orang ni macam ni...ish.ish..ish..camno nak buek bebudak ni?..anak dah 3-4..perangai camtu yo...hahaha..camno tu? (tapi perangai adik eh pun same je sebenarnye...keturunan cucu Dollah and cucu Jarah..mane boleh senyap..kene havoc baru ceria)

rebuttttt......yang Along pun same naik je pesal..kain tu untuk perempuan la..nak jugak berebut..
ish ish ish

adegan ni ada la amik mase dalam 15min...sampai dorang puas hati



ha...amik..pilih a...pueh hati semuo?? nasib baik tak beli pasu aritu...kalau aku beli pasu camno la agak eh?? ada yang masuk hospital sebab kene hentak ngan pasu..fuhh...nasib baik..




seterusnya...mase berebut untuk anak2 dorang pulak...bak kata Bang Lan..misi aku untuk "mem-batak-kan" anak buah aku memang tercapai...semua orang pakai gelang kayu raye tu..siap sorang dua gelang plak tu....mase time budak2 berebut pun mak ayah dorang nak join jugak..camne tu??..



tak cukup kat tangan...nak pakai kat kaki jugak...ni Alli (alisha Amanda) punye first raye...mintak maap ye Alli, kesian Alli kene tengok perangai your makcik and pakcik sebegini rupe..ko akan lebih faham when you getting older...




nekwan...
atuk long kat rumah Agam


Family kat sebelah Babah lagi la ramai..Since Uwan and Atok meninggal 2years ago, raye tak semeriah dulu..skarang, Nekwan and TukLong a jadi Uwan and Atuk aku...dua2 pun tak la sehat sangat...tapi sejujurnya, kalau anak sedara belah Babah ni, aku memang tak akan dapat ingat..dah a jumpe setahun sekali...mintak maaf la bebanyak...bukan sombong..tapi memang aku tak ingat name korang...ramai sangat...




lepas raye semua penat..tapi best...


ni budak yang suka gambarnye diambil...Nazran..duduk di atas dinasour...Bang Ajat..


Lopeh rayo buek apo laie....kire duit raye la...Mama dapat berape ringgit tahun ni??...tahun depan kumpul lagi ye??? dapat beli tudung mengerlip...hehehe...


selamat hari raye semua...

maaf zahir dan batin....

Comments

Popular posts from this blog

crush injury

just a ride

Bleach Frenzy