Perbualan





Satu perbualan......

Si Dia bertanya: Macam mane kita nak tau yang seseorang tu perlukan masa untuk sendiri dan masa untuk bersama?
Si Kamu menjawab dan bertanya: Maksud ko?
Si Dia: Yelah, macam someone yang ko rapat suddenly rase distant to you. As if dia perlukan masa untuk meluangkan masa itu sendiri. Sampai bila? Aku tak tau berapa banyak masa yang dia perlukan for that break. ataupun......
Si Kamu: Ataupun.........???
Si Dia: Adakah aku terlalu bosan untuk dia? Adakah ini tanda2 dia nak ditch aku dalam hidup dia?
Si Kamu: Apa kau merepek ni? Delusion je kot.
Si Dia: Tak mungkin delusion. Aku pasti. Mungkin aku terlalu bosan untuk dia, terlalu memaksa, ikut kepala sendiri, pentingkan diri sendiri, tak pernah pikir untuk orang lain, hanya pentingkan enjoy untuk sendiri tapi tak pernah pikir untuk orang lain. Am I that bitchy?
Si Kamu: Ko ni pikir bukan-bukan je la. Kenapa pessimist sangat? Mungkin dia perlukan ketenangan sekejap hence perlukan masa untuk bersendiri.
Si Dia: So aku ni punca stress untuk dia la. Macam tu.
Si Kamu: Bukan, maybe dia perlukan masa untuk menyelesaikan masalah sendiri. Taknak menyusahkan kamu.
Si Dia: Kalau ada masalah kenapa nak berahsia? Kan boleh bagitau aku. Bukannye aku taknak dengar. Aku pun boleh tolong.
Si Kamu: Tak semua orang boleh berkongsi private life mereka.
Si Dia: Tapi aku tak paham. Kenapa nak jauhkan diri. Kenapa nak buat semua perkara tu sorang-sorang. Apa selama ni semua bende yang kita buat ni tak best, tak enjoy. Kan bagus buat bende2 tu bersama-sama.
Si Kamu: Tapi ada setengah bende best buat sorang-sorang.
Si Dia: Arghhh...Lantak la. Aku tak paham. Kalau dia bosan mesti dia cari aku nanti.
Si Kamu: Suka ati ko la. Sebab tu la manusia ni unik. Sebab setiap individu tu berbeza. So terima la seseorang itu seadanya.

Comments

Popular posts from this blog

crush injury

just a ride

Bleach Frenzy