cinta drama korea


mintak maaf, terpaksa menyalahkan Korea dalam hal ni...
Sebab, saya sayang Jepun!

Sekarang aku kembali ke fasa Otaku (I mean, waktu tengah peak la, aku rase aku memang tak penah tinggalkan fasa otaku ini)..Tonton drama Jepun, Korea, Anime, Manga..
Kebahagiaan....
FYI. Ibu, sepupuku, kak Ina pun tengah layan drama Korea. Ibu pun dah maju setapak pandai bukak Youtube, MySoju etc.
Hai..masa ini la tetibe rasa jadi suri rumah itu lagi best..............................TAKLEH....tarik balik...

Lalu ku tonton la cerita bertajuk Corner With Love, cerita lama kot, cerita dari Taiwan..
Best? Of course la seronok. Name pun drama kan. Cliche pun tapi seronok.
Pasal ape? Ala macam biasa.
Lelaki ni pemarah pastu bengap tak reti nak confess, pendam perasaan, kononnya, dia lebih bahagia dengan orang lain selain dia, pastu bila dah menyesal, berlari balik cari pompuan tu yang cantik, perfect, orang kaya, sweet, comel dan segala keindahan itu adalah dia, tapi juga bengap nak confess dan bebal tapi dimaafkan sebab cute.

Tapi kenapa ek? Kenapa?
  • Mesti ada scene lari-lari..I mean..Hello!! tak penat ke nak main kejar-kejar?
  • Pastwo tak leh tinggal scene dalam hujan..yawn..boring!!
  • Pasthree mesti ada adegan yang selisih-tapi-tak-nampak. Ala scene contohnya, perempuan tu masuk kereta baru lelaki tu sampai tapi tak nampak perempuan tu dah masuk kete. Takpun, lelaki tu pandang kiri, pompuan tu pandang kanan. Scene ni walaupun dibuat banyak kali, memang sakit hati wooo.. Rase nak g jerit je "Pusing!! Belakang KAU!". Kan dah emo.
  • slow motion mesti tak tinggal. Nak bagi up sikit feel tuh..
  • Pastu ade je "attempt" nak buat ayat2 bernas dan romantic tapi tidak la berapa cerdik!
Kengkadang malas dah nak tengok cerita macam ni. Bosan. Same je. Sampai boleh agak ape ending. Tapi, benda lagho macam ni la kenkadang buat aku terpikir "Bukan Ko Sorang Jer Yang ada Masalah!!" Secara tak langsung, tengok kesengsaraan atau komplikasi nye hidup dorang membuatkan aku bersyukur dengan hidup aku sekarang. Sadis gak.

Bosan-bosan pun. Layan!!!!

Takde ke orang nak buat cerita pasal doktor ke? medical student ke? (Bukan versi macam Cinta Medik tu..Oh Please..nauseated) Atau pasal kucing ke.

Hai...bila la nak transfer nih!!!!...Wahai JKNS, sampai bila ko nak tahan aku kat sini?

Fried!!

Comments

Popular posts from this blog

crush injury

Bleach Frenzy

just a ride