senyumanmu motivasiku

motivasi? perlukah seseorang itu mempunyai motivasi diri?

motive?

motif?

untuk ape? sesuatu perkara atau bende yang dapat memotivasikan diri agar dapat meneruskan sesuatu kerja? mungkin aku ada. motivasiku, setiap hari aku pergi kerja, aku harap seseorang kanak2 tertentu itu akan sentiasa sihat dan bertambah sihat.
pertama kali dia datang dan dimasukkan ke dalam wad itu, keadaannya amat lemah. budak yang berumur itu mempunyai susuk tubuh yang kurus dan kurang berat badan. selalu menangis, terpaksa menggunakan bantuan alat pernafasan untuk beberapa hari.
hari ini, aku melihat dia tersenyum. mataku bergenang.
dia kelihatan gembira tapi masih dalam keadaan lemah. akan tetapi dari riak matanya aku seakan dapat mengerti. dia kini berasa lebih selasa dan seakan ingin mengucapkan sesuatu.
terima kasih? atau aku dah kenyang?
aku harap agar aku dapat melihatnya tersenyum lagi besok.
supaya dia makin sihat.
mungkinkah dia akan pulang dengan keadaan yang lebih bagus sebelum aku meninggalkan surgery?
aku nak lihat senyuman itu selalu. untuk semua pesakitku. senyuman kamu membuatkan penat lelah aku berkerja 24/7 berbaloi. aku rasa senang hati.
this is the kind of reward i've been looking for in this profession.



smile everyone

Comments

Popular posts from this blog

crush injury

Bleach Frenzy

just a ride