mau mati ka?




betapa losernya lelaki yang aku jumpe semalam. bukan sahaja loser sebagai seorang lelaki, nak digelar sebagai manusia pun tak layak.

di pagi yang dingin tatkala aku hampir2 dihanyutkan ke dalam alam Dr Parnassus, kedengaran bunyi troli yang ditolak laju masuk ke dalam ED diiringi bunyi muntah yang amat menggelikan. seorang benda yang retching tak hengat dengan mulut berbuih-buih. Hmmm aneh. soalan pertama aku kepada family members yang mengiringinya, "dia ada makan apa2 ke??" . pada mulanya family membersnya tu agak reluctant nak menjawab. aku yang dah tak sabar terus menanyakan kepada lelaki loser itu dan sayu2 dia menjawab..."cllllooooo..rooox..."

"huh...clorox??...RED ZONE!!!" tempik aku

secara jujurnya, aku memang tak suka atau memang reluctant nak clerk atau nak resus orang-orang macam ni. termasuk la PCM overdose ke, paraquat poisoning ke. any form of suicidal attempt. sebab sendiri cari masalah. kenapa? kitorang pun stress juga. tambah2 kalau nak deal dengan orang macam ni. kenapa nak pikir sampai bunuh diri macam ni. tak ke namanye Bangang.

dah minum chlorox, prognosisnye memang la tak bagus. side effect lamenya, you throat akan constrict, esophageal constricture. pastu tak leh nak makan, terpakse buang. takpun makan pakai tube. korang nak?...kalau minum racun rumpai lagi la. langsung tak leh nak buat ape. sesape yang paraquat poisoning tu semua death in line je. Paracetamol? kalau nasib tak baik buleh dapat fulminant liver failure. korang nak? ingat main-main ke? lain kali bace buku dulu kalau nak buat bende ni. BODOH tak korang rase.

disebabkan dia terlalu busy meretchingkan diri dan refuse nak jawab soalan aku yang aku tanye dalam keadaan menjerit2, aku pass kes tu kat kawan aku yang lebih penyabar dan lebih lembut untuk mengorek ceritanya. kalau aku handle kes tu mau bertukar jadi kes bunuh nanti. payah a plak.

end up, ceritanya, dia ni depress. duh. masih mencintai isteri lama yang memberitahu beliau yang dia ingin berkahwin baharu. tapi yang sakit hatinya, lelaki loser ni dah pun berkahwin baharu. seseorang yang aku kenal pulak tu. bila ditanya, kenapa nak kawin lain bila diri masih mencintai isteri pertama? kenapa masih nak bercerai kalau mengatakan yang korang bercerai dulu dengan baik? tak ke BODOH. now, isteri kedua kamu itu ape? rebound?
ditanya lagi..sekarang menyesal ke nak bunuh diri macam ni? jawapannya -tidak-.. kalau isteri pertamanya masih buat keputusan nak kawin, dia akan bunuh diri lagi. (dalam hati aku yang jahat ni, you better jangan datang ED lagi especially when i am oncall). kan dah kawen, apa perasaan bini kau yang no 2 tu? tak pikir ke? oh..lupe plak, dia kan bukan manusia, memang la tak boleh pikir. tak berpikiran dan berperasaan.

orang-orang di luar sana. next time, pikir la before you act. pikir the consequences, bukan ke atas diri sendiri sahaja, pikir untuk orang lain jugak. kan Allah dah bagi otak untuk berfikir. so pikirla. banyak benda yang kite boleh buat kalau stress. daripada minum air kencing setan or racun, minumla air zikir ke, air oren ke. daripada terjun bangunan, baik main bungee jumping at least its under control. daripada tembak diri sendiri, baik main PSP yang ade game tembak2.tak pun main paintball. banyakla bende boleh buat. shopping, jogging, karaoke...etc..etc..

oleh itu...nasihat aku....jangan bunuh diri...(especially pagi2 pastu datang hosp kul 4-5pagi..aku bagi makan selipar Chen Ting kang)

sekian

Comments

Valjam Boyd said…
selipar chen ting tu ada paraquat ke?ahaha

Popular posts from this blog

crush injury

just a ride

Bleach Frenzy